Mielőtt elindítjuk online áruházunkat számos feladat vár ránk, melyek néha nem várt nehézségeket okozhatnak. Egy új webshop esetében a szállítási költség kialakítása tapasztalat hiányában napokkal, hetekkel is meghosszabbíthatja a várva várt nyitását az online boltunknak. Most segítséget szeretnénk nyújtani azok számára, akiknek a futár szállítás nehézségeket okoz. Egyben egy remek ajánlatunk is akad, amivel piaci előnyt is szerezhetünk, függetlenül egy új webáruház indulásánál jellemző minimális csomagszámtól.
A megfelelő futárcég kiválasztása az üzletünk sikerének kulcsa
A vásárlók számára fontos szempont hogy a webáruházból megrendelni kívánt terméket melyik futárcég szállítja. Ezen akár a rendelés véglegesítése is múlhat, így a webshop indítása előtt érdemes körültekintően eljárnunk, és a vevők számára vonzó, a vásárlók körében népszerű futárcégeket, szállítási formákat kínálnunk. Ezen a ponton nem árt ismernünk a legnépszerűbb hazai logisztikai szolgáltatókat, valamint a legnépszerűbb szállítási formákat.
A TOP 3 hazai futárcég
A Shoprenter Nagy Webáruház Felmérése alapján, melyet minden évben elvégeznek az aktív webshop üzemeltetők körében a hazai vásárlók körében a Top 3 logisztikai szolgáltató sorrendje:
- GLS
- Foxpost
- MPL
A legnépszerűbb szállítási formák
Hosszú évekig a házhozszállítás volt a legnépszerűbb szállítási forma a hazai vásárlók körében, a csomagpontok korlátozott nyitvatartási rendje miatt inkább választották a vevők a drágább szállítási lehetőséget. Azonban a csomagautomaták robbanás szerű elterjedése óta, mely az elmúlt két-három évben tapasztalható a trend gyökeresen megváltozott. Ma már keresik a vevők a csomagautomatába történő szállítás lehetőségét, hiszen a vásárló számára kényelmes, 0-24-es átvételi lehetőséget kínál. Nem kell várni a futárra, a csomag tárolási idején belül bármikor szabadon átvehető a rendelés a vevő számára könnyen megközelíthető, forgalmas helyeken felállított automatákból.
Melyik futárcéggel szerződjek?
Most hogy már tudjuk melyik a Top 3 hazai logisztikai szolgáltató nem is olyan nehéz megválaszolni ezt a kérdést. 2024. március 28-tól az MPL összes szállítási formáját (házhozszállítás, MPL Csomagautomata, MPL PostaPont, valamint a postán maradó) fel kell ajánlani a webáruházunkban a vevők számára. Így az MPL szállítási lehetőségeit mindenképp alkalmaznunk kell.
Az MPL esetében három lehetőség közül választhatunk:
- Szerződést kötünk a szolgáltatóval, de ekkor a kedvező szállítási díjért cserébe havi minimum csomagszámot kell vállalnunk. Rendszerint havi 200 csomagtól kapunk kedvező díjakat. A csomagok beszállítását a depóba az MPL szintén minimum feladáshoz köti. Felár nélkül napi 5, vagy e feletti csomagszámot vár el az MPL
- Regisztrálunk webáruházként az MPL erre a célra létrehozott felületén, így kedvezményes árakat kaphatunk, azonban a csomagokat magunknak kell valamelyik postára beszállítanunk. A regisztrációt követően nem is tudjuk azonnal használni a kedvezményes díjakat. Meg kell várnunk, amíg az MPL visszaigazolja a regisztrációnkat, és létrehozzák a vállalkozásunk számára az Én Postám regisztrációt, ahol tudjuk majd intézni a csomagok feladását
- Regisztráció nélkül adjuk fel az MPL-es csomagokat, azonban ebben az esetben nem élhetünk a kedvezményes díjakkal, a csomagok beszállítását is magunknak kell megoldani egy postára.
GLS esetén két lehetséges megoldás közül választhatunk:
- Egyedi árat kérünk a GLS-től, azonban induló webáruházként nehéz meghatározni a havi feladott csomagok számát. A GLS havi 2-300 csomagtól kínál kedvezményes árakat, azonban ha az indulás után három hónappal nem teljesítjük a vállalást egy magasabb díjszabásba kerülhetünk
- Shoprenter rendszerében üzemelő webáruházak esetén élhetünk a Shoprenter Go szolgáltatással. A szolgáltatás előnyei, hogy nem kell havi minimum csomagszámot vállalnunk, akár egy csomagért is kijön a GLS futár, és beszállítja a depóba. Mindezt kedvezményes áron élvezhetjük, így GLS csomagautomatákba, csomagpontokra bruttó 990 Ft, házhozszállítás esetén pedig bruttó 1990 Ft költséggel számolhatunk, ami a mai piacon, egy induló webshop esetében azt jelenti, hogy az évek óta üzemelő, bejáratott, sikeres konkurenseink árait tudjuk kínálni a vásárlóink számára. Mellé még egyszerűen kezelhető felületet is kapunk Shoprenter áruházunk admin oldalán, ami API kapcsolattal pillanatok alatt legenerálja a feladni kívánt csomagokhoz a címkéket.
Foxpost esetében néhány egyszerű lépést kell elvégeznünk:
- Keressük fel a Foxpost oldalát, és regisztráljunk a vállalkozásunkkal.
- A regisztrációt követően máris fel adhatjuk első csomagunkat, Foxpost automatákba bruttó 1142 Ft-os költséggel számolva
- A csomagok szállítását magunknak kell megoldani egy Foxpost automatához, azonban napi 10 csomag felett kérhetünk depóba történő beszállítást a Foxposttól
A legtöbb webshopban a TOP 3 logisztikai cég szolgáltatásait kínálják a vevőknek. A GLS a vevők körében ismert, kedvelt futárcég, ráadásul az egyik legmegbízhatóbb a hazai piacon. Kiterjedt logisztikai hálózatával rugalmasan tudják kezelni üzleti partnereik, a webáruház üzemeltetők igényeit. Az MPL esetében nincs kérdés, kötelezően fel kell ajánlanunk a vásárlóinknak. Azonban a nehézkes regisztráció, bonyodalmas címirat kitöltő használata, valamint a postára történő szállítás miatt hiába a kedvező ár, kicsit vegyes érzelmek alakultak ki a szolgáltatóval kapcsolatban. A Foxpost csomagautomatát imádják a vásárlók, így nem kérdés hogy ezt mindenképp érdemes kínálnunk a vevőinknek.
Így árazd be a webshopodban a szállítást
A következő sarokpontja a webshop indításnak a szállítási díjtáblázat kialakítása. Ez minden áruház esetében más és más, így itt érdemes webshop szakértői segítséget kérnünk, aki hosszú évek tapasztalatával néhány kérdés után segítséget tud nyújtani számunkra a szállítási díjainak kialakításában. Ilyen szakértő például Demeter Zoltán, aki 2017 óta üzemeltet webáruházakat, így van rálátása a piaci helyzetre. A Shoprenter Szakértői oldalán egy ajánlatkérés után 1-2 munkanapon belül Zoltán felveszi a kapcsolatot az érdeklődővel, segít kialakítani a legjobb szállítási formákat, díjakat a webshop üzemeltető lehetőségeit szem előtt tartva.