Süti kezelése

Ahogy a jó munkához is szükség van egy remek szerszámra, úgy a jó webshopnak is kellenek a cookie-k adatok, hogy számodra a lehető legjobb felhasználói élményt tudjuk nyújtani. 
Erről bővebben az ÁSZF- ben, valamint az adatvédelmi nyilatkozatban olvashatsz. 

A weboldalon történő böngészés folytatásával hozzájárulsz a sütik használatához.

hu
Kategóriák / Termékek

Webshop indítás: Így kínálhatod a legjobb szállítási díjat a vevőidnek

2024. 08. 19. 04:56:07 Szekeres Áron - Olvasási idő: 6 perc
Webshop indítás: Így kínálhatod a legjobb szállítási díjat a vevőidnek

Egy új webshop indítása során az egyik legnagyobb nehézséget a megfelelő futárcég kiválasztása, előnyös szállítási díjak kialkudása, majd ennek beárazása okozza az üzemeltető számára.

Mielőtt elindítjuk online áruházunkat számos feladat vár ránk, melyek néha nem várt nehézségeket okozhatnak. Egy új webshop esetében a szállítási költség kialakítása tapasztalat hiányában napokkal, hetekkel is meghosszabbíthatja a várva várt nyitását az online boltunknak. Most segítséget szeretnénk nyújtani azok számára, akiknek a futár szállítás nehézségeket okoz. Egyben egy remek ajánlatunk is akad, amivel piaci előnyt is szerezhetünk, függetlenül egy új webáruház indulásánál jellemző minimális csomagszámtól.

A megfelelő futárcég kiválasztása az üzletünk sikerének kulcsa

A vásárlók számára fontos szempont hogy a webáruházból megrendelni kívánt terméket melyik futárcég szállítja. Ezen akár a rendelés véglegesítése is múlhat, így a webshop indítása előtt érdemes körültekintően eljárnunk, és a vevők számára vonzó, a vásárlók körében népszerű futárcégeket, szállítási formákat kínálnunk. Ezen a ponton nem árt ismernünk a legnépszerűbb hazai logisztikai szolgáltatókat, valamint a legnépszerűbb szállítási formákat. 
Webshop indítás: Így kínálhatod a legjobb szállítási díjat a vevőidnek

A TOP 3 hazai futárcég

A Shoprenter Nagy Webáruház Felmérése alapján, melyet minden évben elvégeznek az aktív webshop üzemeltetők körében a hazai vásárlók körében a Top 3 logisztikai szolgáltató sorrendje:

  1. GLS
  2. Foxpost
  3. MPL

A legnépszerűbb szállítási formák

Hosszú évekig a házhozszállítás volt a legnépszerűbb szállítási forma a hazai vásárlók körében, a csomagpontok korlátozott nyitvatartási rendje miatt inkább választották a vevők a drágább szállítási lehetőséget. Azonban a csomagautomaták robbanás szerű elterjedése óta, mely az elmúlt két-három évben tapasztalható a trend gyökeresen megváltozott. Ma már keresik a vevők a csomagautomatába történő szállítás lehetőségét, hiszen a vásárló számára kényelmes, 0-24-es átvételi lehetőséget kínál. Nem kell várni a futárra, a csomag tárolási idején belül bármikor szabadon átvehető a rendelés a vevő számára könnyen megközelíthető, forgalmas helyeken felállított automatákból.

Webshop indítás: Így kínálhatod a legjobb szállítási díjat a vevőidnek

Melyik futárcéggel szerződjek? 

Most hogy már tudjuk melyik a Top 3 hazai logisztikai szolgáltató nem is olyan nehéz megválaszolni ezt a kérdést. 2024. március 28-tól az MPL összes szállítási formáját (házhozszállítás, MPL Csomagautomata, MPL PostaPont, valamint a postán maradó) fel kell ajánlani a webáruházunkban a vevők számára. Így az MPL szállítási lehetőségeit mindenképp alkalmaznunk kell.

Az MPL esetében három lehetőség közül választhatunk: 

  1. Szerződést kötünk a szolgáltatóval, de ekkor a kedvező szállítási díjért cserébe havi minimum csomagszámot kell vállalnunk. Rendszerint havi 200 csomagtól kapunk kedvező díjakat. A csomagok beszállítását a depóba az MPL szintén minimum feladáshoz köti. Felár nélkül napi 5, vagy e feletti csomagszámot vár el az MPL
  2. Regisztrálunk webáruházként az MPL erre a célra létrehozott felületén, így kedvezményes árakat kaphatunk, azonban a csomagokat magunknak kell valamelyik postára beszállítanunk. A regisztrációt követően nem is tudjuk azonnal használni a kedvezményes díjakat. Meg kell várnunk, amíg az MPL visszaigazolja a regisztrációnkat, és létrehozzák a vállalkozásunk számára az Én Postám regisztrációt, ahol tudjuk majd intézni a csomagok feladását
  3. Regisztráció nélkül adjuk fel az MPL-es csomagokat, azonban ebben az esetben nem élhetünk a kedvezményes díjakkal, a csomagok beszállítását is magunknak kell megoldani egy postára.

GLS esetén két lehetséges megoldás közül választhatunk:

  1. Egyedi árat kérünk a GLS-től, azonban induló webáruházként nehéz meghatározni a havi feladott csomagok számát. A GLS havi 2-300 csomagtól kínál kedvezményes árakat, azonban ha az indulás után három hónappal nem teljesítjük a vállalást egy magasabb díjszabásba kerülhetünk 
  2. Shoprenter rendszerében üzemelő webáruházak esetén élhetünk a Shoprenter Go szolgáltatással. A szolgáltatás előnyei, hogy nem kell havi minimum csomagszámot vállalnunk, akár egy csomagért is kijön a GLS futár, és beszállítja a depóba. Mindezt kedvezményes áron élvezhetjük, így GLS csomagautomatákba, csomagpontokra bruttó 990 Ft, házhozszállítás esetén pedig bruttó 1990 Ft költséggel számolhatunk, ami a mai piacon, egy induló webshop esetében azt jelenti, hogy az évek óta üzemelő, bejáratott, sikeres konkurenseink árait tudjuk kínálni a vásárlóink számára. Mellé még egyszerűen kezelhető felületet is kapunk Shoprenter áruházunk admin oldalán, ami API kapcsolattal pillanatok alatt legenerálja a feladni kívánt csomagokhoz a címkéket.

Foxpost esetében néhány egyszerű lépést kell elvégeznünk:

  1. Keressük fel a Foxpost oldalát, és regisztráljunk a vállalkozásunkkal. 
  2. A regisztrációt követően máris fel adhatjuk első csomagunkat, Foxpost automatákba bruttó 1142 Ft-os költséggel számolva
  3. A csomagok szállítását magunknak kell megoldani egy Foxpost automatához, azonban napi 10 csomag felett kérhetünk depóba történő beszállítást a Foxposttól

A legtöbb webshopban a TOP 3 logisztikai cég szolgáltatásait kínálják a vevőknek. A GLS a vevők körében ismert, kedvelt futárcég, ráadásul az egyik legmegbízhatóbb a hazai piacon. Kiterjedt logisztikai hálózatával rugalmasan tudják kezelni üzleti partnereik, a webáruház üzemeltetők igényeit. Az MPL esetében nincs kérdés, kötelezően fel kell ajánlanunk a vásárlóinknak. Azonban a nehézkes regisztráció, bonyodalmas címirat kitöltő használata, valamint a postára történő szállítás miatt hiába a kedvező ár, kicsit vegyes érzelmek alakultak ki a szolgáltatóval kapcsolatban. A Foxpost csomagautomatát imádják a vásárlók, így nem kérdés hogy ezt mindenképp érdemes kínálnunk a vevőinknek.

Webshop indítás: Így kínálhatod a legjobb szállítási díjat a vevőidnek

Így árazd be a webshopodban a szállítást

A következő sarokpontja a webshop indításnak a szállítási díjtáblázat kialakítása. Ez minden áruház esetében más és más, így itt érdemes webshop szakértői segítséget kérnünk, aki hosszú évek tapasztalatával néhány kérdés után segítséget tud nyújtani számunkra a szállítási díjainak kialakításában. Ilyen szakértő például Demeter Zoltán, aki 2017 óta üzemeltet webáruházakat, így van rálátása a piaci helyzetre. A Shoprenter Szakértői oldalán egy ajánlatkérés után 1-2 munkanapon belül Zoltán felveszi a kapcsolatot az érdeklődővel, segít kialakítani a legjobb szállítási formákat, díjakat a webshop üzemeltető lehetőségeit szem előtt tartva.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Foxpost GLS MPL Shoprenter Tippek